Ihr Merkzettel: 0 Artikel

Idee

Alles begint met een idee

En daarvoor heeft men goede potloden nodig

Rivieren van karamel, huiswerk dat zichzelf maakt of sprekende huisdieren: alles is mogelijk in onze fantasie en niemand die dat kan veranderen. Onze verbeelding schildert de meest prachtige taferelen voor ons en brengt onze creativiteit echt op gang. Maar wat kunnen we doen met al deze ideeën?

Zet ze op papier natuurlijk. Met de hand! Want uiteindelijk is het onze hand die deze ideeën tot leven brengt. Zelfs in het computertijdperk, zelfs als je een 3D programmeur of grafisch ontwerper bent. Er is geen betere plaats om je ideeën de vrije loop te laten dan op een velletje wit papier. Dus neem je potloden en ga aan de slag!


Game

Meester van de Kleuren

Het eerste creatieve computerspel van STAEDTLER®

Kudor, Heerser van de Duisternis, wil de macht over de mensheid naar zich toetrekken. Zijn doel: een grijs, kleurloos universum creëren. Er is maar één iemand die hem kan stoppen:

Mars, Meester van de Kleuren. Maar zijn vijanden zijn oppermachtig en overal loert er gevaar. Hij kan enkel slagen als hij hulp krijgt. Jouw hulp! Gebruik je creativiteit om Mars te helpen. Bewapen jezelf met een kleurpotlood en gom en ruim zijn tegenstanders uit de weg. Breng terug kleur in de wereld!

STAEDTLER Mars computergame 'Mars - Meester van de Kleuren', de eerste 3 levels:

  • Level 1: "De afreis"
  • Level 2: "Op de daken van de stad"
  • Level 3: "In de catacomben"
Veuillez faire des pauses régulières pendant le jeu.

Minimum systeemvereistenAanbevolen systeemvereisten
Intel Core Duo, 1,8 GHzIntel Core Duo 2.8 GHz
4 GB RAM4 GB RAM
HTML 5-capable Browser (Firefox of Chrome aanbevolen)HTML 5-capable browser (Firefox of Chrome aanbevolen)
links / rechts scrollen

Downloads

Voor alle Mars fans

Beelden en kleurplaten om te downloaden

Of je nu een computerfan bent of handig met een penseel: als je houdt van Mars of ons "Meester van de Kleuren" spel, dan hebben wij precies wat je nodig hebt! Er zijn veel beelden uit het spel in onze download gallerei beschikbaar, welke je kan bewaren en als achtergrond gebruiken voor je computer. Wie zelf kleur in het spel wil brengen, kan een aantal prachtige kleurplaten downloaden.

Hier kan je een kleurplaat downloaden en afdrukken.

Onze ergosoft kleurpotloden zijn daar ideaal voor.

  • Hier kan je een kleurplaat downloaden en afdrukken.

  • Hier kan je een kleurplaat downloaden en afdrukken.

  • Hier kan je een kleurplaat downloaden en afdrukken.

  • Hier kan je een kleurplaat downloaden en afdrukken.

  • Hier kan je een kleurplaat downloaden en afdrukken.

Making Of

De geboorte van de 3D Mars figuur

Hoe met Motion Capture een computergeanimeerde 3D-figuur ontstaat

Een stukje papier kan tot leven gebracht worden, zelfs zonder magie te gebruiken. Samen met Europa's grootste studio voor 3D-animatie en motion capture, gaan we je tonen hoe precies. Op het einde zal onze Mars figuur springlevend zijn - virtueel dan toch.

Philip Weiss is CEO van Metricminds en een echte expert in zijn gebied. Hij heeft voor ons de verschillende stappen in het proces samen gebracht en legt uit hoe animatie eigenlijk werkt. Hij heeft ons ook al het geheim verklapt wat belangrijk is om van start te kunnen gaan: "Ongeacht hoe snel de technologie zich ontwikkelt, we hebben altijd een blad papier, kleurpotloden en een goed idee nodig om te beginnen. Pas nadien beginnen we met het modelleren."

Video: "Het maken van Mars"

Stap 1: Modelleren

"Modelleren" is de term die gebruikt wordt voor het maken van het buitenste omhulsel van de figuur. Dit wordt gedaan door een 3D-artiest die een virtuele figuur creëert, of modelleert, op zijn computer.

"Takelage" betekent dat we de figuur een skelet geven, met andere woorden een innerlijke structuur. Van zijn kleine teen tot aan zijn oor. Deze individuele, kleine botten zijn wat er gebruikt wordt om de figuur te laten bewegen en animeren."

Stap 2: Texturing

"Texturing" houdt in dat een textuur wordt toegevoegd aan het virtuele model; het zorgt ervoor dat onze 3D Mars er meer realistisch uitziet. Daarvoor worden UV sets, of sjablonen, afgedrukt die de oppervlaktestructuur van de Mars figuur weerspiegelen.

Deze worden dan ingekleurd met kleurpotloden, opnieuw ingescand en op het virtuele karakter gelegd. Dus bij dit proces worden zoals je ziet zowel oude als nieuwe technieken en kunstvormen gebruikt."

Schritt 3: Motion Capture

"Motion capture" is het volgende op de lijst. Dit wordt gedaan door een acteur die met motion capture markers wordt uitgerust. In totaal zijn er zo 68 van deze markers. De bewegingen van de acteur worden dan vastgelegd door 32 camera's in de studio. Dit laat ons toe de "bewegingen" van de virtuele figuur in ware tijd te volgen op het computerscherm. De manier waarop de acteur beweegt is hoe de figuur later ook zal bewegen."

Schritt 4: Motion Editing

"Bij "motion editing" wordt ervoor gezorgd dat de bewegingen er zo vloeiend mogelijk uitzien. Met andere woorden, hier doen we de finetuning. De individuele figuren worden geanimeerd, hun hoofden worden lichtjes gedraaid, hun sprongen geperfectioneerd. Dan nemen we het gezicht verder onder handen. Als voorbeeld nemen we een referentievideo die toont hoe het gezicht geanimeerd moet worden. We beginnen meestal bij de wenkbrouwen.

We wachten tot we het personage een duidelijke gezichtsuitdrukking zien maken en modelleren deze uitdrukking dan op de figuur. Hetzelfde wordt gedaan voor de mond, de wangen, enz. Zo overloopt men stap voor stap de verschillende gezichtskenmerken."

Schritt 5: Compositing

"We eindigen met 'rendering' en 'compositing'. 'Rendering' is de fase waarbij de verschillende niveaus worden gescheiden: één voor schaduw, één voor kleur, één voor spiegelbeelden. Bij 'compositing' worden de niveaus dan op elkaar gelegd zodat men nadien de verschillende schakeringen beter kan controleren. Meer is het niet! Ondanks het gebruik van al deze technologieën is er één ding wat we niet mogen vergeten: de figuur die stap voor stap door de computer wordt gecreëerd is in feite ontstaan als een idee op een stukje papier. En daarvoor heb je nog steeds goede kleurpotloden nodig."


Mythologie

De herkomst van Mars

Een kijk op de Romeinse mythologie

We gaan je niet vervelen met geschiedenis - we gaan je een spannend verhaal vertellen. Een verhaal over Mars. We kennen uiteraard allemaal de planeet Mars, maar de god Mars is misschien minder goed gekend. We willen je graag wat kennis bij brengen en jou een beetje over hem vertellen.

In het oude Rome waren de belangrijkste goden Mars en Jupiter. Geen wonder, want Mars werd beschouwd als de vader van Romulus en Remus, volgens de legende de stichters van Rome. Hij was ook de god van de lente, verantwoordelijk voor rijke oogsten. Met andere woorden, het was Mars die de mensen hielp te overleven. Daarvoor werd hij door de boeren vereerd en baden ze tot hem om hun akkers te zegenen.

Als de winter kort was en de lente snel kwam, dachten de boeren dat Mars hiervoor verantwoordelijk was. Daarom dat ze geloofden dat hij een bijzonder sterke en machtige god was. Hij kon tenslotte toch sneeuw en ijs verdrijven. Door zijn moed en dapperheid werd hij ook steeds meer als oorlogsgod aanzien.

Beelden en schilderijen beelden Mars vaak af met een lans, schild, zwaard en helm. Dus is het geen verrassing dat het symbool voor mannelijkheid (een cirkel met een pijl die rechts naar boven wijst) ook het symbool is voor deze Romeinse god.

De Romeinen noemden zelfs de eerste maand van hun kalender naar deze machtige god: maart. Ook de planeet Mars is naar hem vernoemd. Dit rode hemellichaam staat vandaag nog steeds synoniem voor energie, prestaties, kracht en moed.

Je ziet het: Mars staat voor een sterke wil evenals de kracht om voor zichzelf op te komen, te slagen en te zegevieren - eigenschappen waarin we onszelf kunnen herkennen. Met andere woorden, in elk van ons zit een beetje Mars. Dat is waarom, zelfs vandaag nog, Mars een uitstekende keuze is als bedrijfslogo, zoals je zal ontdekken als je verder leest.


Merk

Onder het teken van Mars

Geschiedenis van de STAEDTLER® merknaam

Vandaag is Mars onze merknaam (logo). Dat is uiteraard niet altijd het geval geweest. Vroeger was deze taak toegeschreven aan een andere planeet: de maan. Een halve maan om precies te zijn. Waarom? Wel, in het jaar 1874 deed STAEDTLER al zaken met oosterse landen waar de halve maan een vaak gebruikt symbool is. De maan maakte het gemakkelijker om met deze landen ver weg zaken te doen.

Mars kwam pas veel later op het toneel. Het was zelfs pas in 1901 dat het eerste Mars potlood over de toonbank ging. De jaren daarop werd dit model zo populair dat het besluit genomen werd om de Marskop ook op  verpakkingen te plaatsen. Maar toen zag hij er nog meer oorlogachtig uit, met zwaard, schild  en lans.

Sinds 1958 maakt Mars deel uit van onze firmaletters aangezien hij staat voor sterkte en zekerheid. Het design werd over de jaren heen vaak herzien en vereenvoudigd tot de huidige versie van het logo werd gecreëerd - datgene dat vandaag op onze potloden gevonden kan worden. Onlangs werd een nieuwe Mars ontworpen - een virtuele held deze keer, geen logo. Hij is een geanimeerde 3D-figuur die niet kan wachten om jou de opwindende online wereld te leren kennen - een wereld vol kleuren en avonturen. Tijd om deze te ontdekken!